Tai pažadas kurti tvarią Lietuvos ateitį, suteikiant galimybę žmonėms ir kroviniams judėti švariau, efektyviau ir pažangiau. „Lietuvos geležinkeliai“ yra toliaregiški, iniciatyvūs ir atsakingi, pasižymintys veiklos meistryste. Tai prekės ženklas, kurį išskiria siekis suteikti kuo daugiau naudos Lietuvai, dirbti galvojantiems apie ateitį ir visiems ją kuriantiems. Siekis keisti, tobulėti, pranokti save, pasiekti daugiau vienija ir visus kitus grupės prekės ženklus. „LTG Link“, keleivių vežimo prekės ženklas, siekia važiavimą paversti kelione sklandžia, malonia ir draugiška aplinkai. „LTG Cargo“, krovinių vežimo prekės ženklo, ambicija – gerus krovinių vežimo sprendimus paversti dar geresniais. „LTG Infra“, infrastruktūros prekės ženklas, savo esmę išreiškia fraze „naujos idėjos sklandžiam judėjimui.“ Daugiau informacijos apie kiekvieną grupės prekės ženklą – atskiruose šių prekės ženklų vadovuose.
Kuriame judėjimo pažangą – tokia yra „Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo esmė.
Lietuvos Geležinkelių logotipas yra pagrindinė ir geriausiai atpažįstama, mūsų vardą reprezentuojanti priemonė. Čia pateiktos gairės padės logotipą naudoti nuosekliai, be klaidų.
Tai – pagrindinė logotipo versija.
Logotipo pozityvas
Tai mūsų logotipo pozityvinė versija. Ši logotipo versija naudojama ant baltos ar kitų šviesių spalvų fonų.
Logotipo negatyvas
Tai mūsų logotipo negatyvinė versija. Ši logotipo versija naudojama ant juodos ar kitų tamsių spalvų fonų.
Logotipo negatyvas
Tai mūsų logotipo negatyvinė versija. Ši logotipo versija naudojama ant kitų spalvų fonų.
„Lietuvos geležinkelių“ logotipas turi keletą skirtingų versijų. Visada naudojame pagrindinę, spalvotą, logotipo versiją. Ant spalvoto fono – pagrindinę juodai baltą arba juodą ženklo versiją. Jei dėl spaudos apribojimų ar kitų priežasčių nėra galimybės rinktis šių versijų, galime naudoti linijinę arba versiją su užpildytomis logotipo raidėmis.
-
Pagrindinė logotipo versija (lietuvių k., horizontali)
-
Pagrindinė logotipo versija (lietuvių k., vertikali)
-
Pagrindinė logotipo versija (lietuvių k., horizontali juoda)
-
Pagrindinė logotipo versija (lietuvių k., vertikali juoda)
-
Trumpoji versija
-
Pagrindinė logotipo versija (anglų k., horizontali)
-
Pagrindinė logotipo versija (anglų k., vertikali)
-
Pagrindinė logotipo versija (anglų k., horizontali juoda)
-
Pagrindinė logotipo versija (anglų k., vertikali juoda)
-
Antrinė logotipo versija (lietuvių k., horizontali)
-
Antrinė logotipo versija (lietuvių k., vertikali)
-
Antrinė logotipo versija (anglų k., horizontali)
-
Antrinė logotipo versija (anglų k., vertikali)
-
Antrinė trumpoji versija
-
Tretinė logotipo versija (lietuvių k., horizontali)
-
Tretinė logotipo versija (lietuvių k., vertikali)
-
Tretinė logotipo versija (anglų k., horizontali)
-
Tretinė logotipo versija (anglų k., vertikali)
Norint užtikrinti simbolio skaitomumą ir tinkamą matomumą, rekomenduojame aplink jį palikti daugiau erdvės ir šalia nedėti jokių grafinių elementų.
-
Horizontalaus logotipo saugos zona
-
Vertikalaus logotipo saugos zona
-
Simbolio saugos zona
Naudojamas logotipas neturėtų būti mažesnio nei 3 mm aukščio. Pasitelkiant mažesnių dydžių logotipus, rizikuojama prarasti skaitomumą.
-
Minimalus horizontalaus logotipo dydis
-
Minimalus vertikalaus logotipo dydis
-
Minimalus simbolio dydis
Išlaikyti logotipo proporcijas. / Užtikrinti lengvą skaitomumą. / Naudoti tik su identiteto spalvomis. / Atsižvelgti į logotipo saugos zoną.
Logotipo proporcijų keitimas. / Neužtikrintas skaitomumas. / Neoficialių logotipo spalvų naudojimas. / Per maža logotipo versija. / Neatsižvelgta į logotipo apsauginę zoną.
Kurdami vizualinį Lietuvos geležinkelių identitetą, naudojame šias spalvas pagal numatytas jų proporcijas. Pagrindinė spalva yra šiltai raudona. Antrinės spalvos yra šešios: ryškiai violetinė, tamsiai vyšninė, šviesiai alyvinė, juoda, pilka ir balta. Pagrindinės spalvos turėtų atsiskleisti išorinėse komunikacijos priemonėse (plakatuose, lankstinukuose, socialinių medijų paveikslėliuose ir kt.), t.y. bent 85% komunikacijos priemonių naudojimo, kad būtų sukurtas vizualinis atpažįstamumas.
-
#f8423aŠiltai raudonaR:249 G:66 B:58C:0 M:88 Y:80 K:0Pantone Warm Red CRAL 3028
-
#ffffffBaltaR:255 G:255 B: 255C:0 M:0 Y:0 K:0Pantone White CRAL 9003
-
#d0d3d4PilkaR:208 G:211 B:212C:7 M:3 Y:5 K:8Pantone 427 CRAL 7047
-
#000000JuodaR:0 G:0 B:0C:75 M:68 Y:67 K:90Pantone Black 6CRAL 9017
-
#621244Tamsiai vyšninėR:114 G:0 B:98C:54 M:100 Y:42 K:40Pantone 2357 CRAL 4004
-
#9063cdRyškiai violetinėR:144 G:99 B:205C:52 M:66 Y:0 K:0Pantone 265 CRAL 4005
-
#ccaed0Šviesiai alyvinėR:204 G:174 B:208C:14 M:35 Y:0 K:0Pantone 7437 CRAL 4009
Spalvų proporcijų naudojimo pavyzdys:
Mūsų pagrindinis šriftas yra „Euclid Circular A“. Jis naudojamas mūsų komunikacijoje, spaudoje ir kitose identiteto kūrimo priemonėse. Antraščių tekstui visada naudojame „Medium“ versiją. Mažosioms antraštėms – „Bold“ versiją. Teksto blokams ir paragrafams – „Regular“ versiją, o informacijai paryškinti ar išskirti – „Bold“, „Italic“.
Oficialiuose dokumentuose ir šablonuose (firminiuose blankuose, prezentacijose) gali būti naudojamas sisteminis šriftas „Arial”.
Grafinis elementas yra neatsiejama mūsų identiteto dalis. Tai pagrindinė priemonė, kurianti mūsų vizualiąją išraišką ir vientisą identitetą. Linija visais atvejais susideda iš dviejų spalvinių dalių: raudonos ir juodos arba baltos ir juodos.
Norėdami sukurti vientisą grafinę kalbą, taikome linijos taisyklę: grafinės linijos storis vizualinio identiteto priemonėse ar skaitmeninės komunikacijos maketuose yra lygus logotipo aukščiui. Išimtis taikoma didesnio formato (išorinės reklamos) maketuose, kai linijos storis turi būti dvigubai didesnis už logotipo aukštį.
Pavyzdys be nuotraukos:
Pavyzdys su nuotrauka:
Linijos forma yra viena iš grafinės kalbos išraiškų. Nors mūsų linija naudojama gana plačiai, vis dėlto galime išskirti keletą naudojimo būdų.
1. Tiesi dviejų spalvų linija. Šią grafinę išraišką naudojame maketuose, kuriuose siekiame ramaus ir solidaus įvaizdžio.
2. Lengvai vingiuota dviejų spalvų linija. Šią grafinę išraišką naudojame maketuose, kuriuose siekiame ramaus įvaizdžio, bet norime pagyvinti, užpildyti turimą formatą.
3. Smarkiai vingiuota dviejų spalvų linija. Šią grafinę išraišką naudojame maketuose, kuriuose siekiame dinamiškumo ir energijos.
-
Linija naudojama prekės ženklo spalvų aplinkoje.
-
Linijos dalys proporcingos, vienodo storio.
-
Linija visais atvejais susideda iš dviejų spalvinių dalių: raudonos ir juodos arba baltos ir juodos.
-
Linija neturi pradžios ir pabaigos.
-
Linijos motyvas ramus, nekomplikuotas.
-
Linija naudojama su užpildu.
Grafiniame linijos elemente išimtiniais atvejais gali būti naudojama tipografija, kuri neiškraipo linijos formos ir yra vizualiai kokybiškai išpildoma. Tipografijos niekada nenaudojame socialinėse medijose ar kituose spaudos maketuose, kuriems yra sukurtos naudojimo gairės bei darbui skirti šablonai.
-
Tinkamas naudojimas ofiso ženklinime
-
Tinkamas naudojimas video komunikacijoje
-
Neproporcingas linijos dalių naudojimas, nevienodas linijos storis.
-
Vienspalvės linijos, netinkamų spalvinių derinių naudojimas.
-
Nutrūkusi linija.
-
Chaotiška, kampuota linija.
-
Tuščiavidurė linija.
-
Nuotrauka ant grafinio elemento.
Grafiniame linijos elemente niekada nenaudojame logotipo ar kitų elementų, kurie pažeistų ar kitaip iškraipytų bendrą LTG grupės identitetą bei vizualines taisykles.
Tipografijos niekada nenaudojame socialinėse medijose ar kituose spaudos maketuose, kuriems yra sukurtos naudojimo gairės bei darbui skirti šablonai.
-
Netinkamas grafinio elemento ir logotipo naudojimas
-
Netinkamas grafinio elemento ir teksto naudijimas
Nuotraukų stiliaus gairės paaiškins, kaip vaizduoti skirtingus objektus ar erdves, padės rasti tinkamas nuotraukas fotobankų archyvuose bei pristatys patarimus fotografams.
Tam, kad tinkamai komunikuotume prekės ženklo vertybes, renkamės nuotraukas, kurios atitinka šiuos kriterijus:
Lietuviška aplinka: rodome ne tik bėgius ar traukinius – daug dėmesio skiriame gamtovaizdžiams, miesto peizažams, kurie referuoja į Lietuvą.
Optimistiškas žmogus: jis ne tik važiuoja traukiniu, bet ir dalyvauja nesuvaidintose gyvenimiškose situacijose, bendrauja su kitais žmonėmis. Akcentuojame natūralias, pozityvias emocijas.
Natūralus apšvietimas: primena arba vaizduoja natūralią dienos šviesą.
Švari kompozicija: paliekame erdvės objektui, akcentuojame nekomplikuotus fonus bei situacijas.
Žmogus
Žmogaus maniera ir judesiai natūralūs, vaizduojamos nesuvaidintos emocijos ir situacijos. Vietoje studijinio, šalto apšvietimo naudojama natūrali šviesa. Siužeto aplinka kasdienė ir įprasta, joje klientas jaučiasi laisvai – renkamės miesto, gamtos foną, namų erdvę.
Aplinka
Vaizduojame ne tik bėgius, bet ir lietuvišką kraštovaizdį. Rodomi vaizdai iš lengvai atpažįstamų vietų ir erdvių Lietuvoje.
Ko vengti?
Filtrai: nuotraukų su spalviniais filtrais naudojimas – dirbtinės spalvos, nespalvoti filtrai.
Komplikuota kompozicija: vaizduojamas objektas turi būti aiškiai matomas – rekomenduojame vengti triukšmingų, intensyvių fonų, situacijų.
Dirbtinės pozos ir emocijos: nuotraukos turi atrodyti natūraliai, pozos ir emocijos – nesuvaidintos. Fotografuojant žmones svarbu juos užfiksuoti akių lygyje.
Dramatiškas, nenatūralus apšvietimas: šviesos ir šešėlio santykis nuotraukose neturi būti pernelyg kontrastingas.
Tai originalus „Lietuvos geležinkelių“ ikonografijos rinkinys, skirtas atskleisti identiteto stilių visose reikalingose priemonėse. Ikonų stilių diktuoja logotipe vaizduojama dviejų elementų jungtis. Visos ikonos sudarytos iš dviejų spalvų, esančių kiekvienos bendrovės logotipe. Ikonos apjungia liniją ir dėminį elementą.
Ikonų konstrukcija
– Visos ikonos kuriamos 46×46 langelių tinklelyje.
– Ikonos visuomet susideda iš linijos ir dėmės.
– Ikonoje naudojame dvi spalvas:
šiltai raudoną #f8423a (R:249 G:66 B:58 / C:0 M:88 Y:80 K:0 / Pantone Warm Red C) ir juodą #000000 (R:0 G:0 B:0 / C:75 M:68 Y:67 K:90 / Pantone Black 6C).
Tai – bazinis „Lietuvos geležinkelių“ ikonų rinkinys, iliustruojantis pagrindines „Lietuvos geležinkelių“ paslaugas ir žinutes. Visas ikonas galėsite parsisiųsti paspaudę nuorodą žemiau.
Ikonų skaitomumas
Tam, kad užtikrintume tinkamą ikonų skaitomumą, ypač mažuose formatuose (mažesniuose nei 100×100 px) spalvotas ikonas keičiame vienspalvėmis juodomis.
-
Tinkamas naudojimas ant balto fono.
-
Tinkamas naudojimas ant pilko fono.
-
Tinkamas naudojimas ant juodo fono.
-
Tinkamas naudojimas ant šiltai raudono fono.
Žemiau pateikiamas blanko dizaino pavyzdys, prieš naudojimą rekomenduojame peržiūrėti ir atnaujinti rekvizitus bei kitą asmeninę ar juridinę informaciją.
Rekomenduojama rinktis pilkšvo atspalvio popierių bei naudoti grafiką (liniją) su įspaudu.
Žemiau pateikiamas voko dizaino pavyzdys, prieš naudojimą rekomenduojame peržiūrėti ir atnaujinti rekvizitus bei kitą asmeninę ar juridinę informaciją.
Žemiau pateikiamas vizitinės kortelės dizaino pavyzdys, prieš naudojimą rekomenduojame peržiūrėti ir atnaujinti rekvizitus bei kitą asmeninę ar juridinę informaciją.
Atsisiųsti vizitinės kortelės šabloną
Žemiau pateikiamas el.parašo dizaino pavyzdys, prieš naudojimą rekomenduojame peržiūrėti ir atnaujinti rekvizitus bei kitą asmeninę ar juridinę informaciją. Vardui, pavardei bei pareigoms/padaliniui užrašyti naudojame 11 pt dydžio „Arial“ šriftą, „Bold“ versiją. Likusiems rekvizitams naudojame 11 pt dydžio „Arial“ šriftą, „Regular“ versiją.
Naudojama pagrindinė logotipo versija. Dovanų maišelių išmatavimai:
- Mažas – 20×24 cm
- Vidutinis – 26×5 cm
- Didelis – 45×55 cm
Atsisiųsti dovanų maišelio grafiką
- „Polo“ tipo marškinėliai
Naudojama pagrindinė logotipo versija. Logotipas: jei yra galimybė – siuvinėtas, jei ne – naudojama spauda. Preliminarūs logotipo išmatavimai: 60 x 10 mm
- Sportiniai marškinėliai
Naudojama pagrindinė logotipo versija. Logotipas: jei yra galimybė – siuvinėtas, jei ne – naudojama spauda. Preliminarūs logotipo išmatavimai: 90 x 15 mm
- Unikalūs sportiniai marškinėliai
Naudojama pagrindinė logotipo versija. Logotipas: jei yra galimybė – siuvinėtas, jei ne – naudojama spauda. Preliminarūs logotipo išmatavimai: 90 x 15 mm
Atsisiųsti marškinėlių grafiką
Naudojama pagrindinė logotipo versija. Logotipas: jei yra galimybė – siuvinėtas, jei ne – naudojama spauda. Preliminarūs logotipo išmatavimai: 60 x 10 mm
Naudojama tretinė logotipo versija.
Logotipo dydis – 107,9 x 18 mm
- Pagrindinis ženklinimas
Naudojama spalvota logotipo versija. Šviesdėžės tipo tūrinė iškaba (LED apšveitimui laidus plexiglass ir aliuminio šonai).
- Antrinis ženklinimas
Išimtiniais atvejais pastatai gali būti ženklinami antrine (balta) logotipo versija. Šviesdėžės tipo tūrinės raidės (LED apšveitimui laidus plexiglass ir aliuminio šonai).
Spaudos / reklaminį maketą kuriame pagal šiuos kriterijus:
– Maketo kūrimui naudojame pagrindinius LTG elementus: spalvinį bloką, grafinį elementą (rodykles), ikonas. Šie elementai sukuria atpažįstamumą visoje LTG komunikacijoje.
– Jei užtikrinamas tinkamas skaitomumas (fonas nėra pernelyg margas), pagrindinę antraštę galime naudoti ant nuotraukos.
– Antrinę informaciją pateikiame ant vienos spalvos fono maketo apačioje.
– Akcijai ar pasiūlymui paryškinti galime naudoti padidintus skaičius bei ikonas.
– Iliustracijos reklaminiuose maketuose nenaudojame. Galima išimtis – tik išskirtinėse reklaminėse kampanijose.
„Facebook“ reklamos (ads) formatas:
„Facebook“ įrašo (post) formatas:
„Linkedin“ įrašo (post) formatas: